Sunday, March 11, 2012

Remembering Fukushima Event Report

It was a great sunny day, with the temperature of 41 yesterday!
Those people who had came out into the heat to join the event had found a little shade they could and supported the musicians and speakers.

昨日は良いお天気で、なんと最高気温、41度でした!!
暑い中出演者さん達を見守ってくださった方たちは、見当たる日陰を見つけ涼んでいました。

Our little tent of Hinata Cafe was right next to the wetland stage.
It looks as if it's floating on the water.
It was shady almost all day, so we were able to serve people with a cold buckwheat noodle and chilled blend tea!

ひなたカフェは、池のステージのすぐ横にあり、池に浮かんでいるかのようでした。
ほとんど日陰だったおかげで、お客様には冷たいお蕎麦とキンキンに冷えたブレンドティーを提供する事ができました♪

Tomoe had brought everything for the stall, except for the tent shade,
so we used her big furoshiki as a shade.
It looked quite cute! ; )

ストール用の用具は全てトモエさんが持ってきてくださったのですが、
テントだけ忘れてしまい、持っていたパッチの大風呂敷を代用。笑
これが意外と可愛くてよかったです♪

A hand written board by Tomoe.
In total we have earned $360.40, and it will go to the people of Fukushima who are still in need.

For those of you who had come, thank you very much for the support,
and thank you very much for the musicians, dancer, and speaker of the event for the wonderful day!

こちらはトモエさんが仕事の合間をぬって書いてくださった看板です♪
この日は全額$360.40の売上があり、全て福島の人達に寄付させていただきます。

応援に来てくださった皆様、本当にありがとうございました!!
イベントに参加されたミュージシャン、ダンサー、スピーカーさん、
本当におつかれさまでした!

One of the speaker who is from Fukushima had given a speech for us, and she gave us a name of the group who are working to help kids in Fukushima to cope with the disaster.


イベントの中で、福島出身の方から、福島の子供たちを支援されている団体のご紹介がありました。

No comments:

Post a Comment