Thursday, April 14, 2011

April meeting

We had once a month meeting yesterday.
We mainly discussed about deciding our future meeting time to meet everyone's schedule.
The other main topic was about the content of this Ulala Cafe blog.
It is decided that I (
senhouse) take charge of this blog, and update main activities of Ulala Cafe.
There will also be an occasional updates of our new creations, so keep checking us out!

昨日、1ヶ月に1度のウララミーティングがありました。
今後メンバー全員がミーティングに参加できる曜日について話し合い、
また、このブログの今後についても話し合いました。
結果、こちらのブログは私、senhouse が代表して更新させていただく事に決定。
内容としては、ウララの近状報告と、メンバーの新作を時折記事にするものです。
どうぞよろしくお願いします!

We all brought one dish per person for lunch.
This is where we all get to eat, talk, and laugh ourselves silly!

会議後は、1人1品づつ持ち寄った料理で楽しいランチ♪
皆思い思いに食べて、しゃべって、大笑いしながら
楽しい一時を過ごしました!^^

It so happened to be roccoyoko's daughter's birthday last Sunday!
She was too shy to blow up candles on her own, so

先週末は、roccoyoko さんの娘さんの誕生日だったそうです!
Aさんが持って来て下さったケーキにろうそくを立てたけど
恥ずかしがり屋さんなので、ケーキを前に固まってしまいました。

The youngest handsome boy on the block came to the rescue!

そこで、最年少のイケメンが、救いの手を差し伸べてあげました。


Ulala members all get powerful energy from these cute kids every time!

この子達のエネルギーに
いつも元気をもらうウララメンバー達です♪


*************New creations!************


Japanese sweets made by Tomoe.
Traditional Japanese redbean sweet wrapped in cherry leaf (edible).
Used Japanese ceramic mould for the leaf shape.

ともえさん作、水羊羹です。
桜餅の葉と一緒に食べると、最高においしいです♪
この羊羹の形は、日本で取り寄せたセラミックの型で取っています。

Knitted beads by roccoyoko.
They are all knitted to form a ball shape.

roccoyokoさんの今手掛けているアミアミ・ビーズ。
全部まあるく編みこんであります。

This one was very unique, as one side is concaved.
Roccoyoko says it was due to a mistake, but I think it looks very good!

こちらは1面がへっこんでいる物です。
Roccoyokoさんは失敗、って言ってましたが、なんかこのへっこみが面白くて好きです♪

This is a pack of 2 handmade soaps, made by Angel Beads.
I used her sample soap, and I just loved it!
It will leave your skin feeling very clean, but moist at the same time.
It's just perfect!

こちらはAngel Beadsさんの手作り石鹸♪
サンプルを頂いて使ったのですが、最高です!
肌にサッパリなのにつっぱらないので、化粧水を付けるのを忘れちゃいます。
しっとり系の石鹸は、どうも肌に残ってる感じがして嫌だったので
この石鹸は最高です♪

It's quite thick, and has a hint of citrus scent.

今回私が購入したこちらは、ほのかにシトラスの香りがして
こんなに大きいので、かなりお得です♪

No comments:

Post a Comment